Centrul Județean de Diabet Timiș, din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” Timișoara, lansează platforma TELEDIABET, care își propune să vină în întâmpinarea persoanelor cu diabet cu sfaturi medicale, acordate de către medici, în această perioadă în care este important să se evite pe cât posibil, deplasările.
TELEDIABET oferă gratuit consultații de telemedicină prin: video-conferință privată, call-center sau corespondență prin e-mail tuturor persoanelor cu diabet din România! Așadar, pacienții care doresc, pot primi sfaturi de specialitate cu privire la diabet din siguranța căminului lor, fără a fi necesară deplasarea la spital sau cabinet.
„Proiectul TELEDIABET reprezintă partea noastră de responsabilitate și implicare în lupta cu pandemia de COVID-19. Toți membrii din cadrul proiectului sunt voluntari, iar proiectul se va derula în primul rând pe perioada stării cu urgență, în care cu toții trebuie să urmăm îndemnul <<Stați acasă!>>. Persoanele cu diabet, chiar dacă au același risc de a contracta COVID-19 ca și restul populației, se pare că au un prognostic mai puțin bun de evoluție a bolii. Astfel, în cazul lor #stațiacasă trebuie să reprezinte nu doar un îndemn, ci o negreșită atitudine!”, a declarat conf. dr. Bogdan Timar, decan al Facultății de Medicină din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara și inițiator al acestui proiect.
„Spitalul Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” Timișoara este preocupat în permanență de siguranța pacienților. Având în vedere recomandările autorităților și îndemnul <<Stați acasă!’>>, considerăm proiectul TELEDIABET un pas extrem de important în gestionarea cât mai eficientă a problematicii persoanelor cu diabet din județul Timiș, pe perioada pandemiei de COVID-19 și a stării de urgență”, a declarat managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” Timișoara, asist. univ. dr. Raul Pătrașcu.
Cum funcționează TELEDIABET?
Persoanele cu diabet pot intra în contact cu voluntarii TELEDIABET prin telefon, Skype sau e-mail.
Programul de funcționare este luni până vineri, între orele 10-14:
- Call-center-ul TELEDIABET: disponibil la numărul de telefon 558.117
- Skype: ID-ul timisoara@telediabet.ro
Totodată, persoanele cu diabet care au nevoie de asistență pot transmite oricând un email pentru a discuta cu unul dintre medicii voluntari din proiect, la adresa timisoara@telediabet.ro.
Mai mult, pacienții Centrului Județean de Diabet Timiș, care au număr de înregistrare acolo, pot obține rețetele de care au nevoie, pe perioada stării de urgență, prin e-mail sau alte mijloace electronice – medicamentele putând fi apoi ridicate de la orice farmacie.
Inițiatorii fac un apel însă la potențialii utilizatori ai TELEDIABET și îi roagă să țină cont de faptul că activitatea este una voluntară, resursele sunt limitate și linia poate fi câteodată ocupată, dacă toți specialiștii se află într-o altă interacțiune video sau convorbire telefonică.
„Suntem un număr relativ mici de medici, la care pot apela oricare din cele peste un milion de persoane care trăiesc cu diabet în România. Dacă timpul de așteptare pare a fi prea lung, ne puteți trimite oricând un email la timisoara@telediabet.ro sau ne puteți contacta cu ajutorul formularului dedicat de pe site: http://telediabet.ro/email/”, au transmis inițiatorii proiectului.
Partener științific: Societatea Română de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice
PR & Comunicare: Sănătatea Press Group